חיזוק חגורת כתפיים וגרייה תחושתית בתרגיל אחד פשוט

תרגיל פשוט בעל השפעה התפתחותית רחבה על התשתית הגופנית והמערכת התחושתית של הילדים.

 

הילדים עומדים כאשר שולחן או כיסא הצמודים לקיר נמצאים מאחוריהם. הילדים מניחים את שתי כפות הידיים (במלואן) על הרצפה ורגליים על השולחן/כיסא, משתדלים שהגב והבטן יהיו ישרים. הילדים סופרים בעצמם עד 10 (חשוב שהם יספרו בקול על מנת למנוע בקע או קילה...) נחים וממשיכים עוד פעם או פעמיים תלוי ביכולות.

 

תרגיל זה מתאים וחשוב לגילאי 4 ומעלה אך במיוחד לילדי גן חובה והילדים בשנים הראשונות של בית הספר, מפני שהוא מחזק את שרירי היציבה וחגורת הכתפיים, וכשהן חזקות יציבתו של הילד משתפרת, הוא יושב זקוף ומסוגל לפעול בידיו בפעילויות ידניות בכלל ובכתיבה בפרט לטווחי זמן ארוכים יותר, ללא מאמץ וללא חיבור רגשי שלילי של כתיבה לעבודת פרך מייגעת.

 

יש רווח נוסף בתרגיל זה והוא מתן גרייה תחושתית עמוקה על ידי הדחיסות שנוצרות במפרקי הידיים בזמן הפעילות, דבר שיעזור להם גם בוויסות עוצמה והפחתת הצורך בחיפוש מגע לאורך הזמן. מעבר להשפעתו ההתפתחותית של תרגיל זה יש לו יתרון גדול והוא היכולת להפעיל כמות גדולה של ילדים בו זמנית, בזריזות וללא ציוד מיוחד, כך שהוא מתאים לבית אך גם מתאים ביותר לפעילות בגן או בכיתה. 5 דקות, כל הילדים עשו והתחזקו. היו חלק מחיזוקם.

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

נושאים
Please reload

פרסומים אחרונים
Please reload

חיפוש לפי נושאים
  • Wix Facebook page

© 2018 גיא יעקב יקותיאלי   

Designed by BestSite